15 Mayıs 2012 Salı

Güney Afrika - Cape Town Gezisi

 Neden Cape Town?
İlk önce "Neden Cape Town" sorusunun cevabını vereyim. Seyahat amacım farklı kültürler, insanlar ve coğrafyalar tanımak. Bir çok farklı bölgeye gittikten sonra Afrika kıtasına gitmemek olmazdı. Ufak bir araştırma yaptım ve bana en uygun yerin Cape Town olduğuna karar verdim. Hem Avrupa gibi modern bir şehir, hem de Afrika kıtasının kültürünü en güzel biçimde yansıtıyor.Ayrıca güney yarım kürede olması, kışın güzel bir tatil yapmanıza olanak sağlıyor.

Ulaşım
Bulabildiğim en ucuz ve uygun bilet Emirates Havayollarıydı. Hem ucuza giderim, hem de Dubai aktarmalı olduğundan, oradan alışveriş yaparım diye düşündüm. Yalnız 2009'da uyguladıkları "8 saat ve üstü aktarmalara bedava konaklama ve vize" uygulamasını bırakmışlar. Ancak Dubai Havaalanı'nda çok sayıda freeshop var. Ayrıca ücretsiz laptop şarj ve kablosuz internet bölümü var.3-4 saat çok rahat geçiyor. Sonrası biraz sıkıntı. Ben daha önce olan uygulamadan ötürü konaklarım düşüncesiyle 14 saatlik aktarma süresi seçmiştim. (aktarma saatini , uçuşları seçerken belirliyorsunuz)  Ancak 2 saat de yapmak mümkün 8 saat de.



Uzun yolculuğun ardından Cape Town'dayım

Nihayet Cape Town'a vardım.Bildiğiniz gibi Güney Afrika Cumhuriyeti bizden vize istemiyor. Tabi 30 gün ve daha kısa olan seyahatler için geçerli. Yalnız yanınıza dönüş biletinizin bir çıktısını alın. Ben almayı unutmuşum, cep telefonuna gelen mesajı gösterdim. Neyse ki sorun çıkmadı.

Bu arada, Cape Town'a gitmeyi düşünüyorsanız bir tavsiye. Otelinizin "Long Street" e yakın olmasına dikkat edin. Zira şehrin kalbi burası. Gece geç saatlere kadar hayat devam ediyor.  Ayrıca Güney Afrika kültürünü yaşatan, el yapımı güzel hediyelik eşya bulabileceğiniz "Green Market" pazarı da yine Long Street'e yakın bir yerde kuruluyor. Green Market demişken, gerçekten çok güzel hediyelik eşyalar var, yalnız sıkı pazarlık yapmadan hiçbir şey almayın. Zira fiyatları hep yüksek söylüyorlar.

Güney Afrika Mutfağı

Antilop, timsah, deve kuşu gibi farklı hayvanların etlerini Güney Afrika Mutfağı'nda bulabilirsiniz. Long Street'deki "Mama Africa" restoranını öneririm. Gerçekten lezzetli ve kaliteli yemekleri var.

En çok timsah etini merak ettiğinizi tahmin edebiliyorum. Tavuk etinin daha sert ve lifli olanını hayal edin. Sunumu da şiş kebap tarzında. Yanında farklı afrika mezeleri ve pilav ile süslenmiş

Bu fotoğraf, benim Mama Afrika'da önüme gelen tabak. Alıntı bir fotoğraf değil yani. Yanındaki mezeler neredeyse tuzsuz. Ancak et ile birlikte güzel gidiyor.
Sadece timsah değil de, diğer çeşitleri bir arada tatmak isterseniz Mixed Grill (karışık et) isteyin. O zaman Yukarıda saydığım farklı etlerin tamamı gelecek.

Yine aynı cadde üzerinde Ethopya yemekleri yapan bir restoran vardı. Onu da denemek istedim. Ancak Güney Afrika Mutfağından çok farklı bir tarz ve lezzet. Yine de denemekte yarar olduğunu düşünüyorum. Ne de olsa buraya farklı şeyler denemeye gelmedik mi?


Elimde tuttuğum ve yemeklerin altına serili süngerimsi , bir çeşit ekmek. O küçük porsiyonlar da yemek :) Çatal falan yok :)  Karışık söylediğinizde böyle geliyor ancak bu yemekleri tek tek de sipariş etmek mümkün. Ancak yine bu şekilde geliyor.

Afrika yemekleri sevmeyenler ve fast food'dan vazgeçemeyenler için şehirde bol miktarda mc donald's ve kfc bulunmakta. Ancak ben size Debonairs Pizza'yı öneririm. Kat kat hamurun içinde de dışında da malzeme ve sos var. Yediğiniz hiçbir pizzaya benzemiyor. Mutlaka gitmenizi tavsiye ederim.

Görülecek Yerler

Gidilecek, görülecek gerçekten çok yer var Cape Town'da. Bunlardan ilk akla geleni tabi ki güney afrika'nın en güney ucu olan ümit burnu.


Hemen yakınında da Boulders beach (penguenler plajı) var. Zaten ümit burnunun denize yakın tarafını, tepesindeki deniz fenerini ve boulders beach'i bir gezi paketiyle yarım günde görmek mümkün.

Penguenler ısırır mı?
Boulders Beach'e girmek ayrıca paralı.Ancak şanslıysanız penguen görmek için içeri girmenize gerek yok. Ben şanslıydım ve girişin önündeki duvarın dibinde bile penguenler vardı. Elimi uzatsam dokunabileceğim uzaklıkta. Bende de her Türk gibi dokunma isteği uyandı. Elimi yaklaştırdım, hayvanda hareket yok. Biraz daha yaklaştırdım, yine bir hareket yok.Tam dokunacakken gagasıyla öyle hızlı bir ısırma teşebbüsünde bulundu ki, o hayvandan bunu beklemezsin. Neyse ki gagasının üst kısmı elime çarptı ve yaralanmadım :)
                                          Beni ısırma teşebbüsünde bulunan penguenin fotoğrafı.

Robben Island

Eski hapishanesi, şimdinin müzesi. Nelson Mandela ve daha onlarca kişi bu hapishanede yatmış. Hapishanede ne işim var diye düşünebilirsiniz ancak öyle bir organizasyon ayarlanmış ki, o insanların çektiklerini hissedebiliyorsunuz.Bunun da en büyük sebebi, Robben Island'da rehberlik  yapan herkes bir zamanlar o hapishanede mahkum olarak bulunmuş kişiler.

Ayaktaki siyahi adam, Nelson Mandela ile aynı koğuşu paylaşmış. Başından geçen tüm olayları, sanki dün yaşamış gibi aktarıyor. Ayrıca adanın her yerini karış karış gezdiriyorlar ve yaşadıklarını anlatıyorlar.

 Table Mountain ( Masa Dağı)

İnanması güç ama bu dağın tepesi dümdüz.


Teleferikle çıkılıyor. Dünya harikası olmaya aday. Ayrıca aşağıya baktığımızda güzel bir manzara bizleri bekliyor. Yukarısı dümdüz ve öylesine büyük ki, gezmek iki saatten fazla sürüyor. Dağın tepesinde restoranlar var. Ancak fiyatlar biraz pahalı.



Seal island ( Fok Adası)


Fok balıklarıyla dolu bir ada. Bu adaya yapacağınız ziyaret, yalnızca adanın çevresinde dönen bir tekne turu. Ancak foklara 20 metre kadar yakınlaşabiliyorsunuz.


Cape Town Stadyumu








Ajax Cape Town takımının maçlarını oynadığı stad. Biletleri gerçekten çok ucuz. Stad da dünya kupası için inşa edildiği için oldukça lüks.



Cape Town Şehir Tur Otobüsü ( City Sighseeing Bus)

Cape Town'da tek biletle tüm şehri gezebileceğiniz tur otobüsleri mevcut.Bu otobüslerin kullandığı iki rota var. Kırmızı ve mavi. İlk binişinizde size harita ve kulaklık veriliyor. Geçtiğiniz her yerle ilgili bilgi bu kulaklıklardan size veriliyor. Türkçe dil seçeneği de mevcut. Hemen hemen tüm turistik bölgelere bu otobüslerle gidilebiliyor.

1 yorum:

  1. Merhaba adim Ali izzet, uzun yillardir Cape Town da yasiyorum. Turkish Bazaar|Cape Town adinda bir isletmem var. Son zamanlarda yogun Turk vatandaslarimiz Cape Town’u ziyaret etmeye baslamalari dolayisiyla araba kiralama ve tur organizasyonlari duzenliyorum. Son iki yildir da Turk Konsoloslugumuzun misafirlerinin Cape Town’i ziayeretlerini kurumsal olarak ben gezdiriyorum.
    Asagidaki link’i ziyaret etmenizi ve benden de fiyat almanizi beklerim.

    https://turkishguideincapetown.wordpress.com/

    YanıtlaSil